Friday, March 9, 2012

Untuk Adik-adik!


Pada hari semalam ES (Eee... Sayur!) menjalankan eksperimen pada dua orang pembaca ES, eksperimen dijalankan bertujuan untuk mengetahui EFEK yang berlaku kepada pembaca ES daripada sudut psikologi sehingga mereka benar-benar mendapat manfaat daripada novel ES.




1. Lihat adik-adik, pada kali pertama mendapat novel ES  pembaca membaca dengan serius seperti Pegawai Jakim sahaja lagaknya. Dia berkata, ada apa dengan novel ini? Sesuai untuk kanak-kanak sahaja. Namun apabila sampai sahaja kepada muka surat yang ES tidak tahu (entah muka surat mana dia membacanya) mukanya sudah pun berubah. Sedikit demi sedikit. 


2. Akhirnya senyuman pada garis wajahnya yang serius mula berubah. Senyuman yg cukup untuk menggambarkan dirinya begitu terhibur. Katanya lukisan komik yang ada pada novel ES begitu cantik manakala dialognya tersangat bermanfaat. Kemudian adik-adik tahu apa yang terjadi? Pembaca ini terus sahaja membeli senaskah ES ini untuk disyorkan kepada kawan-kawannya pula.


Jom! mari kita lihat eksperimen yang lain pula.


1. Mula membaca ... serius ... .


2. Dibelek dengan laju ... .


3. Kembali serius ... .


4. Wajah sudah berubah ... .


5. Berubah 360 darjah ... !


6. Begitu teruja sehingga tidak lupa makan tengah hari ... ? ... (-_-')

Adik-adik, begitulah yang terjadi, perkara yang berlaku seterusnya kepada pembaca di atas tidak perlulah ES terangkan. Memang membaca novel ES memberi banyak manfaat kepada sesiapa yang tidak menyukai sayur-sayuran. Di dalam novel ES juga terdapat pelbagai resepi dan tip-tip bermanfaat untuk makan sayur secara unik dan tersendiri!

Apa lagi adik-adik? Cepat dapatkan novel ES!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...