Monday, July 9, 2012

Cara-cara dan teknik mengubati jerawat




Jerawat adalah salah satu daripada perkara-perkara yang tidak disukai oleh semua orang. Tidak kira sama ada lelaki atau wanita jerawat adalah satu perkara yang teruk dan tidak digemari.

Saya tidak suka jerawat!
Walaupun kebanyakan kes jerawat adalah ringan, kes-kes lain adalah agak teruk dan boleh membawa kepada kelihatan parut. Jadi, bukan sahaja orang-orang ini perlu menderita melalui wabak buruk jerawat, mereka kemudian perlu untuk hidup dengan parut sepanjang hidup mereka.

Adakan anda termasuk dalam kategori ini? Bagaimana pula cara merawatnya? Jawapannya  sekurang-kurangnya anda boleh menelefon mana-mana nombor perawat parut jerawat yang akan mengurangkan parut di muka.

Salah satu remedi yang paling terkenal untuk parut jerawat ialah jus limau. Anda boleh memohon jus atau limau kepada kawasan masalah jerawat. Walau bagaimanapun, sesetengah orang mendapati bahawa jus sitrus tulen merengsa kulit mereka, sehingga anda mungkin ingin mencuba yang lain. Memohon sekali atau dua kali sehari untuk beberapa minggu dan lihat berapa banyak ringan parut kelihatan. Ia boleh mengambil beberapa lama, tetapi jika ia nampaknya tidak akan bekerja untuk anda, maka anda boleh mencuba remedi parut jerawat yang lain.

Ramai orang bersumpah dengan minyak zaitun untuk membuat parut jerawat mereka kurang kelihatan. Malah, terdapat mana-mana nombor minyak yang berbeza yang anda boleh cuba. Hanya mengurut minyak ke dalam parut dan kawasan sekitarnya, dan biarkan ia merawat. Ini membantu untuk melembutkan dan melembapkan kulit yang boleh membantu mengurangkan jarak penglihatan parut jerawat.

Berikut adalah ubat semulajadi kepada jerawat bahawa anda mungkin tidak biasa dengan: tomato! Itu betul. Tomato yang tinggi dalam Vitamin A yang mengawal badan daripada menghasilkan sebum terlalu banyak, yang merupakan bahan yang sebahagian besarnya bertanggungjawab untuk jerawat bermula dengan tomato juga kaya dengan antioksidan yang bermanfaat untuk membaik pulih kulit.

Salah satu parut jerawat remedi yang paling menenangkan adalah campuran air mawar dan cendana. Hanya menambahkan beberapa titis air mawar kepada cendana sehingga ia berada pada pes seperti konsisten. Kemudian letakkan pes yang terhasil secara langsung pada parut dan biarkan ia merawat kira-kira sejam. Ini adalah sangat lembut pada kulit, jadi anda juga boleh meninggalkan ia apabila anda tidur.

Anda perlu lebih berhati-hati jika anda sedang mengalami wabak jerawat, seperti yang mana anda tidak sepatutnya membiarkan mana-mana bahan asing masuk ke dalam luka. Bukan sahaja ia boleh merengsa, tetapi ia juga boleh menjadikan jerawat bertambah teruk. 

Harap satu sahaja yang tumbuh!
Walaupun ramai orang telah menemui kejayaan dengan rawatan parut jerawat di atas, anda harus sentiasa berunding dengan profesional perubatan yang berkelayakan sebelum melakukan apa-apa yang mempunyai kaitan dengan kesihatan anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...