Thursday, July 12, 2012

Messi bermula dengan permain futsal

Messi baru


Ronaldinho, Messi, Zidane, Kaka, Fabregas dan Cristiano Ronaldo semuanya memiliki persamaan? Apakah persamaan mereka? Mereka memiliki keterampilan atau bakat bermain bola yang luar biasa kerana permainan bola futsal.
Adakah pengganti Messi dan Ronaldo ada di sini?

Futsal adalah versi rasmi FIFA dengan ruang yang boleh diisi pemain sebanyak lima orang untuk sebelah padang. Sukan ini dimainkan di lapangan datar keras kira-kira ukuran lapangan basketball dengan bola yang lebih kecil dan lebih berat. Substitusi dibuat "on the fly" dan tempo cepat dipertahankan dengan membataskan kick-in, sudut dan tendangan. Meskipun masih dalam tahap awal pengembangan di Amerika Utara, Futsal sangat popular di negara-negara seperti Itali, Brazil, Sepanyol dan Argentina.

Aliran cepat Futsal memungkinkan pemain muda untuk berimprovisasi, menjadi kreatif dan menggunakan keterampilan individu seperti kontrol bola. Ini tidak memungkinkan untuk "menendang dan menjalankan" taktik sebagai kawasan bermain yang terlalu kecil dan terlalu besar. Hal ini memerlukan pemain untuk berfikir dan bertindak cepat kali setiap kali menyentuh bola.

Pemain harus menggunakan akal dengan satu sentuhan mereka untuk menghasilkan gol. Menggunakan setiap dan semua bahagian kaki untuk passing, redirect, film dan menembak bola dengan tepat. Inilah kehebatan yang dimiliki oleh pemain futsal, mereka pantas dan cekap mengagak ruang yang kecil.

Futsal terus menempatkan pemain dengan bola menggunakan teknik yang tepat untuk membuat lintasan cepat. Pemain tanpa bola didorong untuk membuat ruang dan menghasilkan gol. Teknik cepat dan pantas bermain futsal membantu banyak pemain kelas dunia untuk beraksi dengan gaya hantaran bola sepak yang cantik. 

Apakah anda pernah memperhatikan bagaimana Messi dan rakan tim Barcelonanya mudah menangkap umpan-umpan pendek dancepat? Mereka semua bermain futsal!

Bermain sepak bola dengan indah dikembangkan melalui Futsal.

Kelebihan bermain futsal:

Ketagih permainan futsal

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...